Lediga tjänster

Vi söker en kvalificerad redovisningskonsult.

Vill du arbeta på en mindre byrå med stor kompetens och ett nära samarbete mellan kollegor? Hos oss på Carlstedt & Lindh får du kombinera praktisk redovisning med rådgivning i prestigelös och vänlig miljö. Vi söker en erfaren och engagerad redovisningskonsult som vill ta nästa steg i karriären.

Carlstedt & Lindh AB är en mindre revisionsbyrå med höra ambitioner, stark lagkänsla och som sätter kunden i centrum. Med stort engagemang och hög personlig service hjälper vi våra kunder att inte bara uppfylla lagkrav utan också att utveckla sina företag. Vi strävar efter att vara mer än en revisionsbyrå – vi vill också vara kundens bollplank och rådgivare.
På kontoret i Södertälje arbetar alla nära varandra, oavsett roll. I dagsläget finns 13 medarbetare, inklusive auktoriserade revisorer, redovisningskonsulter och en administratör som stöttar i redovisningsuppdrag. Medarbetarna uppskattar den unika kombinationen av att arbeta på en mindre byrå med nära samarbete och samtidigt få utvecklas inom sitt expertområde. Här får du möjlighet att vara en del av en arbetsplats där samarbete, engagemang och balans mellan arbete och fritid är centrala värderingar.

Du erbjuds:

  • Flexibilitet och balans – här prioriteras en hållbar arbetsbelastning och en sund balans mellan arbete och fritid.
  • En familjär och prestigelös arbetsmiljö – här hjälps vi åt och lär av varandra.
  • En personlig utveckling – möjlighet att fördjupa dig inom K3, koncernredovisning eller andra områden du brinner för.
  • Möjlighet att påverka – kanske vill du ta ett övergripande ansvar för kvalitetsarbete eller bidra till att utveckla våra rutiner och processer?
  • Trivsamma lokaler i Södertälje – kontoret har ett bra läge och välkomnar både människor och hundar.

Vi söker dig som:

är en erfaren redovisningskonsult och trivs med att arbeta nära kunder. För att lyckas i rollen tror vi att du är…

  • Kunnig och praktiskt erfaren – du har arbetat självständigt med bokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer för både företag och privatpersoner. Du har även goda kunskaper om redovisnings-och skatteregler för små och medelstora företag.
  • Relationsbyggare – du har vana av att självständigt ha kundmöten och kan på ett pedagogiskt sätt hjälpa kunden förstå sin redovisning.
  • Prestigelös och hjälpsam – du tycker om att stötta kollegor och trivs i ett team med högt i tak.
  • Noggrann och strukturerad – kvalitet är viktigt för dig och du är mån om att leverera i tid.
  • Utvecklingsinriktad – kanske är du nyfiken på K3, koncernredovisning eller vill bredda din kompetens inom andra områden.

Det är meriterande om du är auktoriserad redovisningskonsult, har erfarenhet av löneadministration eller tidigare har arbetat med kvalitetsarbete.

Vi värdesätter:

  • Samvetsgrannhet – du är målmedveten, ordningsam och ansvarstagande.
  • Social kompetens – du trivs med att bygga relationer både internt och med kunder.
  • Engagemang – du är lösningsorienterad och ställer alltid upp för att underlätta för din kollegor.

Vår rekryteringsprocess:

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vårt önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer att plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen.
Processen innehåller två urvalstest, ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.


Har du frågor om tjänsten?

Elin Sjösten eller någon av kollegorna i rekryteringsteamet svarar dig gärna på

sth3@academicwork.se

Ange annons-ID i ditt mail: 15108803